ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF
1. Általános tudnivalók
- Jelen ÁSZF (továbbiakban ÁSZF) minden olyan termékre és szolgáltatásra kiterjed, melyek vásárlását Ön, mint vevő (a továbbiakban: Vevő, illetve Fogyasztó – elállási jog és szavatosság esetében) az SB-Com Kereskedelmi Kft. (a továbbiakban: Eladó) által üzemeltetett https://www.pi-shop.hu oldalon, illetve a hozzá kapcsolódó webáruházban kezdeményez.
- Az „Általános szerződési feltételek" és honlapunk nyelvezete magyar.
- A szerződés nem utal egyetlen magatartási kódexre sem.
- A megrendelések feladása áruházunkban kizárólag elektronikus úton lehetséges, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadóak. A szerződés a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet hatálya alá tartozik.
- A szerződés nem minősül írásban kötöttnek, azt nem iktatjuk és nem visszakereshető.
- A megrendelések folyamán számlázási illetve szállítási adatok megadására kerül sor. Ezen adatok helytállósága Vevő felelőssége. A rendelések teljesítésére az alábbiakban közölt feltételek érvényesek.
2. Webáruház üzemeltető adatai:
- SB-COM Kft. (székhely: 2120 Dunakeszi, Babits M. u. 6.)
- Cégjegyzékszám: Cg.13-09-128265 Pest Megyei Bíróság
- Adószám: 13004169-2-13
- Elérhetőségek: https://www.pi-shop.hu Postacím: 2120 Dunakeszi Babits M. u. 6.
- E-mail cím: sbcom(kukac)pi-shop.hu Telefon: 06-1-786-2254
3. Tárhelyszolgáltatók adatai:
- Shoprenter.hu Kft. 4028 Debrecen Kassai út 129. (székhely, telephely és postacím is)
- Telefonszám: +3612345011, e-mail cím: info(kukac)shoprenter.hu
- Magyar Hosting Kft. 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22. (székhely, telephely és postacím is)
- Telefonszám: +3617002323, e-mail cím: info(kukac)mhosting.hu
4. Szállítással kapcsolatos adatfeldolgozók adatai:
- GLS General Logistics Systems Hungary Kft., 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
- Telefonszám: +3617678200, e-mail cím: ugyfelszolgalat(kukac)posta.hu
5. Adatkezelés
Adatkezelési tájékoztatónkat itt találod!
6. Vételár
A webáruházban megadott vételárak minden esetben bruttó árak, melyek tartalmazzák az aktuálisan érvényes általános forgalmi adót és egyéb közterheket, viszont nem tartalmazzák a kiszállítás költségét. Amennyiben technikai hiba miatt téves ár jelenik meg az áruházban, egyeztetés végett telefonon (vagy e-mailben) megkeressük Önt, még az áru elküldése előtt.
7. Szállítási módok és fizetési lehetőségek
Vásárlásnál az alábbi szállítási és fizetési lehetőségek közül választhatsz, amennyiben ennek nincs előre nem látott technikai akadálya:
- GLS szállítás 1-2 munkanapos határidővel, melyek díja 200.000.- Forint rendelési értékig bruttó 1890,- Ft e felett 3780,- Ft:
- Házhoz szállítás GLS futárszolgálattal
- GLS csomagponton történő átvétel
- Fizetési lehetőségek:
- előre utalás díjbekérő alapján
- bankkártyás online fizetés
- utánvétes fizetés GLS-nél, díja bruttó 490,-Ft
Az előre utaláshoz szükséges adatokat (számlaszám, hivatkozás) a rendelés leadását követően egy díjbekérőn közöljük. A kiegyenlítés után kezdjük meg a rendelés feldolgozását.
A "Raktáron" lévőnek jelzett termékeket 1-2 munkanapon belül tudjuk szállítani. Nem raktári termékek esetében telefonon vagy e-mailben tudunk tájékoztatást adni a várható szállítási határidőről, ami tájékoztató jellegű. Ennek oka, hogy a köztes eladás lehetőségét beszállítóink is fenntartják maguknak. Amennyiben készlethiány miatt nem tudunk szállítani, úgy ezt mindenképpen jelezzük a rendelésnél megadott elérhetőségeken. Előre utalás esetén a szállítást csak akkor kezdjük meg, ha a megrendelt termékek vételára maradéktalanul ki lett felénk egyenlítve.
Házhoz szállításnál kérünk olyan címet megadni, amelyen munkaidőben ott tartózkodik az átvevő személy és az esetleges utánvét összege is rendelkezésre áll. Kiszállítás csakis Magyarországi címre történhet!
A rendelési folyamat fázisait regisztrált vevők nyomon követhetik a felhasználói fiókban. Munkanapokon a délelőtt 11:00 óráig beérkezett rendelések esetében lehetséges a következő munkanapi kiszállítás GLS futárszolgálattal, de nem garantált. Az úton lévő csomagok állapotáról az általunk, illetve a szállítmányozó által küldött nyomkövetési szám segítségével lehet tájékozódni.
Minden rendeléshez ÁFÁ-s számlát állítunk ki, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően. A kiállított számla egyben a garanciális ügyintézés alapfeltétele is.
8. Vevő vásárlással kapcsolatos kötelmei- Vevő vállalja, hogy az Eladótól vásárolt termékeket nem használja fel, illetve nem értékesíti tovább katonai célokra, vagy olyan életfenntartó készülékekhez ill. –rendszerekhez, humán implantációkhoz, nukleáris berendezésekhez vagy –rendszerekhez, vagy egyéb olyan alkalmazásokhoz, amelyekben a termék meghibásodása életet veszélyeztethet, vagy katasztrofális következményt vonhat maga után.
- Vevő az Eladót minden olyan harmadik személytől eredő igény alól mentesíti, amely a fenti tájékoztatással ellentétes magatartásból származik.
9. Elállási jog - kizárólag Fogyasztó részére
A Ptk. 685. § d) pontja értelmében Fogyasztónak minősül mindaz a személy (Vevő), aki a gazdasági, vagy szakmai tevékenysége körén kívül köt szerződést. Fogyasztó jogosult a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a megrendelés tárgyát képező termék átvételét követő 14 napig indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Eladó köteles Fogyasztó által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni. Ez a jog a szerződéskötés napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolható.
Amennyiben Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. Abban az esetben, ha a tájékoztatás Fogyasztó (Vevő) által hibásan megadott e-mail cím miatt hiúsul meg, és ezt Eladónak a termék kézhezvételéig nem jelzi, úgy Eladó a tájékoztatás tényét jelen ÁSZF rendeléskor történő elfogadásával bizonyítottnak tekinti.
Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve, ha az Eladó előzetesen vállalja ennek a költségnek a viselését. Fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli.
Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, úgy azt az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A törvényben előírt tartalmú elállási nyilatkozat itt letölthető, melyet (vagy ennek megfelelő tartalmút) a fenti elérhetőségek egyikére kell elküldeni a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén a küldés idejét kell figyelembe venni.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket Eladó fenn megadott postázási címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkeznie 14 napon belül).
Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli, Eladó azonban nem köteles Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amelyek Eladó által felkínált legolcsóbb áruátvételi módtól eltérő szállítási mód választásából adódtak. Eladó jogosult a vételár visszafizetését visszatartani, amíg vissza nem kapta az elállás tárgyát minden tartozékával együtt. Visszatérítésnél az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési mód alkalmazandó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez a hozzájárulását adja. Ebből kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
Több termék adásvételekor, amennyiben azok szállítása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel, vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet Fogyasztó az elállási joggal.
A rendeltetés ellenes használatból, és visszaküldésnél a nem megfelelő csomagolás alkalmazásából eredő károkért Fogyasztó felel. Kizárólag forgalomképes, eredeti állapotában, tartozékaival együtt visszajuttatott termék ára jár vissza. A visszaküldés módjáról célszerű előre egyeztetni. Utánvéttel visszaküldött termék átvételét Eladó jogosult megtagadni.
Elállási jog alóli kivételek
Az elállási jog nem érvényesíthető
- jellegükből eredően nem visszavásárolható termékekre (felbontott csomagolású szoftverek, félvezetők, elemek, akkumulátorok, spray-k).
- Fogyasztó kifejezett kérésre egyedileg összeállított konfigurációk és/vagy beszerzett termékek vonatkozásában.
- Nem forgalomképesen, hiányosan, hibásan, üzemképtelenül vagy megrongált állapotban visszajuttatott termékekre.
10. Visszavásárlás lehetősége fogyasztónak nem minősülő vevőtől
Eladó fenntartja magának a jogot, hogy saját belátása szerint döntsön a Fogyasztónak nem minősülő Vevő (cég, egyéni vállalkozó stb..) által tévesen vásárolt, de nem egyedi megrendelésre szállított termékek visszavételéről. Ennek feltételei egyrészt, hogy Vevő ilyen irányú szándékát a szóban forgó termék vásárlásától számított 14 napon belül írásban jelezze, valamint a terméket eredeti csomagolásában, forgalomképes állapotban saját költségén vissza is küldje Eladónak. Másrészt feltétel, hogy Eladó jóváhagyja a kérést. A visszavásárlás kapcsán Eladó jogosult kezelési költség felszámítására, melynek mértéke az eredeti vételár maximum 30%-a, de minimum 1000,-Ft, amivel a visszaszámlázás összegét csökkenti.
11. Szavatosság és jótállás (garancia)
11.1. Kellékszavatosság
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy az Eladó a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az Eladó felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben, a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának. Ezek alapján Vevő az Eladóval szemben, annak hibás teljesítése esetén a PTK szabályai szerint, kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Ezen belül Vevő - választása szerint - az alábbi igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy másik igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna Eladó részére. Amennyiben Vevő sem a javítást, sem a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos árleszállítását, vagy a szerződéstől is elállhat.
Vevő választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban neki kell viselnie, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Eladó adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szavatossági jogok érvényesíthetőségének határideje a szerződés teljesítésétől számított két év. Használt dolog esetén ez a határidő hat hónap.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
11.2. Termékszavatosság
A termékszavatosság a Vevő részére a szavatossági igény gyártóval szembeni közvetlen érvényesítésének lehetősége. Termék hibája esetén Vevő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ez utóbbi esetben kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével ezt a jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igény kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető!
Vevő termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
11.3. Jótállás – hétköznapi nevén „garancia”
Fentiekhez képest a jótállás azt jelenti, hogy az Eladó a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok az 11.1 és a 11.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11.4. Szavatosságot, illetve jótállást kizáró egyéb okok:
A terméken végrehajtott forrasztás, hűtőborda eltávolítása, mechanikai sérülés, vagy oldószeres ill. vegyszeres kezelés nyoma, túlfeszültség miatti leégetés és általában a nem rendeltetésszerű használatból adódó hibák. Ezeken felül az olvashatatlan vagy hiányos gyári sorszám ill. típusszám.
11.5. Szavatossági, illetve jótállási igény érvényesítésének menete
Eladó jótállási és szavatossági felelősségére a Ptk-ban, valamint a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben és a 151/2003 (IX.22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.
A törvény és a rendelet alapján 2 éves szavatossági időt biztosítunk minden webáruházunkon át újonnan eladott termékre, amennyiben értékesítése Fogyasztó részére, fogyasztói szerződés keretében jön létre.
Termékeinkre a törvényben előírt 12 hónap jótállást vállalunk 10.000 Ft bruttó vásárlási érték felett, valamint a Raspberry Pi márkára ezen érték alatt is.
Szavatossági illetve jótállási igény érvényesítéséhez a számla, vagy annak másolata, illetve ha volt olyan, akkor a garancialevél szükséges.
Vevőnek a termékekkel kapcsolatos bármilyen jellegű minőségi kifogását a szavatossági, illetve jótállási időn belül írásban kell jeleznie az itt letölthető 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben meghatározott adattartalommal rendelkező szavatossági jegyzőkönyv segítségével.
Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái Vevő számára ismertek, vagy felismerhetőek voltak már a teljesítés időpontjában is.
Minőségi hibás termék esetén a Vevő kérheti a termék cseréjét vagy javítását. Amennyiben ezek egyike sem valósítható meg 15 napon belül, úgy választható az árcsökkentés, vagy a teljes vételár visszafizetése is. A kifogásolt áru visszaszállításának költsége Vevőt terheli.
A garanciális ügyintézés címe: SB-Com Kft. 2120 Dunakeszi, Babits Mihály u. 6/B
Szavatosság és jótállás alapvető tudnivalók: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/garancialis-jogok.html
12. Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
Ügyfeleink webáruházunk tevékenységével, vagy az ott forgalmazott termékekkel kapcsolatos panaszaikat e-mailben vagy postai úton jelezhetik részünkre elérhetőségeinken:
- SB-COM Kft. 2120 Dunakeszi, Babits M. u. 6. (levélben)
- Telefon: 06-1-786-2254, e-mailben: ugyfelszolgalat(kukac)pi-shop.hu
A beérkezett panaszokra kötelesek vagyunk 30 napon belül írásban válaszolni. Amennyiben az ügyfél által megfogalmazott panaszt nem tartjuk jogosnak, úgy azt kötelesek vagyunk írásban megindokolni, és részére elküldeni. Amennyiben a panasz rendezését nem találja kielégítőnek, úgy Fogyasztó számára további jogérvényesítési lehetőségek kínálkoznak:
- A lakhelyhez legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál. Járási hivatalok listája: http://jarasinfo.gov.hu/
- Békéltető testületeknél. Elérhetőségeik: https://bekeltetes.hu/udvozlo
- A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület címe
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu
- Online vitarendezési platformok: http://bekeltetes.hu/
- https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
- Bírósági eljárás keretében: Amennyiben Fogyasztó nem fordult békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulnia.
Kelt: Dunakeszi, 2023. április 18.
Letölthető verziók: